Day 1 with the scotts!!

Idag har jag dansat och dansat med scottarna ( ville bara säga att jag stavar skottar fel med mening)
Vi fick värma upp med andy och göra en massa roliga saker. det var väldingt trångt men det gick efter ett tag att få platts i rummet. Sedan fick vi en workshop med Gilda och nån kille sm lärde oss att dansa tango.
Jag och madde rockade!!!

Vi fick sanare prata med varandra om Kultural awearness som var mycket spännane!

Jag lärde mig att man inte får ge en hemnyckel till sina barn i scottland för än det är 14 år. själv så fick jag min nyckel när jag var 10 och tog mig utan föräldrar till skolan när jag var 6.
I scottland så gick man inte själv för än man var kanske 14-15.
 Vi kom fram till att det berodde på att det är ett farligare ställe att leva på. Glasgow är trotts allt den andra staden där det är mest vanligt att bli knivhuggen. so dont go there! :P

Vi pratade också om naken het. När man går till simhallen så är det en självklarhet att man tar av sig kläderna och går in och duschar även om det är 20 andra killar som kollar en i skrevet. Det är lixom inget man gör.
I scottland så var det helt onaturligt. När man går till simhallen där så har men en egen dusch eller så år man helt enkelt bara ha baddräkten på sig.
Helen våran lärare berättade om att han hade det när hon gick i skolan.

Då kom jag och madgalena på att det måste varit helt pinsamt att vi gick och duschade helt som vanligt när vi hälsade på i scottland utan att täcka för oss själva. Magda och jag som stod i bara underkläderna hemma hos matt kom nu på att det kanske inte var en sån bra ide att göra. Där satt vi och garvade medans vi skämdes ihjäl.
oerhört kul.

Sedan åkte vi hem käkade och sen så drog vi in till stan för en FIKA som var trevlig. Jag träffade min älskade pojkvänn som kom förbi och vi pussae och kramades och pratade lite seddan när jag kom in så satt alla 15 pers inne på Steves och sa Naaaaaaaaaaaawwww!!!!! Efter det så gick alla scottar för att köpa det som de blev helt fashinerade av. LÖSVIKTS GODIS!! så som det kallar det "pick and mix"
vi gick till karamello och de tyckte att godiset var billigt!!!!!!! Insaine!!!! karamello är svindyrt. Men pick and mix var tydligen änu dyrare där.

sedan såg vi en dansföreställning. "B rör mig" som var bra vi en punkt där det dansate tango och modernt runt en vattenpöl där vattnet bara flög över allt. Resten var ganska tråkigt men den hade många fina punkter som när hon började att skaka och när hon garavde som ett as. Stört skön!!!

Sedan kom vi hem och kollade lite i Guinnes rekordbok pratade lite lr en massa och jag svarade på stackars ninos fina sms när han nu ligger på sjukhuset för operation.
Stackars ninos.

Nu ska jag duscha och sova för jag har en minst lika lång dag framför mig i morgon!!

Sov got hela världen!!!

Kommentarer
Postat av: mli

Åh! När vi åkte buss på morgonen till lekis! Fina tider...

2009-02-14 @ 00:57:03

Skriv hur bra inlägget var:

Namn:
Glöm inte bort mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0